הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:תשובה לנושא 'יחסי עובד מעביד'

הי רומן,
קודם כל - לשאלתך לגבי 'יחסי עובד מעביד' - בהחלט כן. הסיכון הוא לא לך, אלא למעסיק. במקרה שחס וחלילה יקרה משהו ביניכם, אתה בהחלט יכול לגשת לבית דין לעבודה ולטעון שמכיוון שהוא היה המעסיק היחיד שלך, הרי שעליו לספק לך את זכויותיך על פי דיני העבודה הישראלים. פיצויי פיטורין וכו'. המעסיק יצטרך להגן על עצמו בבית המשפט הישראלי (כאב ראש גדול עבורו בהינתן שאין לו נוכחות בארץ) וייתכן גם שיפסיד ויצטרך לשלם לך את דרישותיך. זה סיכון שיותר ויותר מעסיקים אינם מוכנים לקחת.
בנוסף, מדינת ישראל עשויה לטעון שאתה מהווה שלוחה של המעסיק בישראל. ולכן המעסיק הקים בישראל Permanent Establishment. זה דורש ממנו מיסוי ברמת החברה ושוב עמידה לדין על אי דיווח בהתאם לדרישות במדינה. ככל שהתפקיד שלך יותר בכיר החשיפה לסיכון זה גבוהה יותר.
כל אלה סיבות לכך שמעסיקים רבים נמנעים מהעסקת פרילנסרים בתפקידים שמותאמים לעובדי חברה ומעדיפים במקרים אלה להשתמש בEmployer of Record.
הנושא הזה נכון לגבי כל מדינה שתתגורר בה. אם המעסיק מוכן להמשיך בהסדר הנוכחי - אשריך. מבחינתך, כל עוד אתה מפריש מיסים וביטוח לאומי (בארץ או בכל מקום אחר בו אתה מתגורר) - אתה 'בסדר'. ואכן, אם תעבור למדינה אחרת (והמעסיק יאפשר זאת) - פתיחת תיק עצמאי וחשבון בנק והוצאת חשבוניות משם היא בהחלט הפיתרון.
עבודה דרך EOR תפשט את הדברים וגם תסייע לך בתהליך ההגירה, אבל כמובן שהחיסרון בה היא עלות השירות שלהם.
נושא ניתוק התושבות הוא נושא שלם בפני עצמו - אם תרחיב את שאלתך בנושא זה, אשמח להעביר את הדיון אל אנה צברי - מומחית המיסוי שלנו.
בהצלחה,
טלי
mtgoren@yahoo.com



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ