הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:הסכם רילוקיישן - קריאת חובה למשפחות לפני יציאה לחו"ל

רילוקיישן הוא תהליך מרגש אשר כדרך כלל מתחיל כאשר אחד מבני הזוג מקבל הצעה לעבור להתגורר בחו"ל לתקופת זמן מוגדרת בעקבות צרכי מקום העבודה או לצורך לימודים אקדמאיים.
זוגות רבים אינם מודעים למכשולים שיכולים לעמוד בדרכם נוכח מעבר המשפחה לחיים בארץ זרה, גם זוגות חזקים בעלי זוגיות מבוססת ואיתנה עלולים למצוא את עצמם במשברים שונים בעקבות המעבר ונוכח השינויים באורחות החיים. ההבדלים בין הסביבה המוכרת והמשפחתית בישראל לעולם התרבותי החדש בו עברו להתגורר עלולים לייצר קשיים שלא נשקלים מראש קודם למעבר.
עריכת הסכם רילוקיישן (לפני או תוך כדי הרילוקיישן) מומלצת ולטעמי אף מחויבת המציאות לכל זוג.
הסכם רילוקיישן צריך לכלול את ההסכמות שבין בני הזוג בשאלות מהותיות כגון; הסכמות בנוגע לסוגיית החזרה לארץ (באיזה מועד ו/או באילו תנאים), הסכמות בנושאי חינוך ו/או דת בתקופת הרילוקיישן, הסכמות בנוגע למה שעשוי להתרחש במקרה של פרידה בין בני הזוג בתקופת הרילוקיישן, הסדרים כלכליים בין בני הזוג והזכאויות של בן הזוג שאינו עובד (למשל השלכות פנסיוניות), הסכמות בנוגע לפי איזה דין יבחנו מחלוקות משפחתיות באם יהיו כאלה ובאיזו מדינה ידונו.

למה הסכם רילוקיישן הוא הכרחי?
הסכם המסדיר את סוגיית החזרה לארץ וכן הסדרים למקרה של פירוד או מחלוקות שונות בתקופת הרילוקיישן עשוי לחסוך הליכים משפטיים ארוכים, יקרים ובינלאומיים.

***ילדים משותפים של זוגות בהליך רילוקיישן;
במרבית המדינות המערביות בעולם, לילדים אוטונומיה עצמאית מבחינה משפטית והחקיקה החלה עליהם היא חקיקת מקום מושבם (מגוריהם) העכשווי!. הדין החל על הקטין אינו בהכרח זהה לדין שחל על הוריו או הדין שהיו רוצים שיחול עליו. במידה והילד.ה נולד.ה במדינת הרילוקיישן או במידה והילד.ה נולד.ה בישראל והיגר.ה לחו"ל עם הוריו תוך תקופת זמן קצרה ביותר, לפעמים תוך חודשים ספורים בלבד, ההורים כפופים בכל סוגיה הנוגעת לילדם לדין מדינת הרילוקיישן. כל דיון הנוגע לילד.ה (מקום מגורים, חינוך, היבטים רפואיים וכו') הוא בסמכות מערכת המשפט המקומית במדינת המעבר.
כאשר קיימת מחלוקת בין ההורים בשאלת מקום המגורים של הילדים, בהעדר הסכמה כתובה בין ההורים, בית המשפט המקומי ייבחן מהו מקום המגורים הטבעי של הילד.ה (היכן גר, לומד, משחק וניפגש עם חבריו) כך שהתוצאה תהא שכל השאלות המשפטיות שנוגעות לילדים יבחנו תחת מערכת המשפט של מקום המגורים של הילד.ה.
לדוגמא, סיטואציה סבוכה של בני זוג בתקופת ברילוקיישן באירופה והחליטו על פרידה זמנית, תחת הסכמה מלאה של האב חזרה האם עם ילדיה לישראל והאב נותר בעבודתו באירופה, לאחר חודשים ארוכים, האב התחרט על הסכמתו ועל אף שהקטינים שהו בישראל חודשים ארוכים והיו במסגרות חינוך בישראל העלה האב טענת חטיפה מכוח אמנת האג (החזרת ילדים חטופים).
על אף שמה המאיים של האמנה הרי שהחטיפה אין פירושה מעשה זדוני של העלמת ילדים והסתרתם ודי בכך ששני ההורים מצויים במחלוקת לגבי סוגיית מקום מגוריהם של הילדים בכדי שטענת "חטיפה" תתקבל ובית המשפט עשוי בהתאם לתנאי האמנה להורות על החזרת הילדים לצורך דיוני המשמורת למקום מושבם האחרון של הילדים, דהיינו מדינת הרילוקיישן. לא ניתן לתאר את המערבולת הרגשית שחווה משפחה המתמודדת עם סיטואציה של מחלוקת משפטית בעניין מדינת המגורים.
בהעדר הסכמה כתובה המשקפת את הכוונות המקוריות של הצדדים שביצעו מעבר לחו"ל לצורך רילוקיישן, חברי המשפחה כבולים לדין המדינה של הרילוקיישן, לשיטת משפט זרה, בשפה זרה, ללוחות זמנים שונים (למשל סכסוך משמורת ילדים באיטליה עשוי להימשך 4 שנים עד להכרעה). אסור לשכוח שבכל המקרים בהם התעוררה מחלוקת משפטית הנוגעת לקטינים הרי שמדובר בילדים צעירים ובהורים שחייהם עוצרים למשך של שנים עקב מחלוקות משפטיות שנידונות בחו"ל וכמובן לא לשכוח תעריפי עלות ניהול משפט במטבע זר והעדר גופים תומכים כבני משפחה וחברים בעת ניהול ההליך.
עו"ד רוני אורן מעידה מניסיונה ומומחיותה כי לבני זוג ישראלים מומלץ לנסות ולהימנע בכל דרך מסכסוכים בבתי משפט מקומיים במדינות זרות, דרך פשוטה לנסות למנוע זאת היא חתימה על הסכם רילוקיישן צופה עתיד קודם להתעוררות מחלוקות משפחתיות בחו"ל.

אני מזמינה כל זוג בהליך רילוקיישן למנוע את הסבך מראש על ידי עיגון ההסכמות בכתב קודם או תוך כדי הליך הרילוקיישן.

לייעוץ פנו אלי בטלפון; 972-537353520. או במייל roni@roniorenlaw.com
רוני אורן, עו"ד ומגשרת - Roni Oren Law



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ