הוספת הודעה חדשה

דף הבית >> הוספת הודעה חדשה

לארכיון פורום מומחי ה-Relocation

חזרה לפורום

נושא:ניתוק תושבות - ענייני פנסיה, כספי פיצוים וביטוח

דורי שלום רב ונעים מאוד,
לגבי שאלתך אודות ביטוח לאומי - לא אוכל לענות בצורה מוחלטת לצערי - הדבר הנכון לעשות, זה לפנות ישירות למוקד שירות ישראלים בחו"ל של המוסד לביטוח לאומי.
כן אוכל לציין שביטוח לאומי זה לא מקום שתרצה לגרור חובות כי הם תופחים ולא נמחקים אף פעם, כך שמאוד חשוב לטפל ולהסדיר כל מה שנדרש מול ביטוח לאומי.
יחד עם זאת, אני כן מוצא לנכון להתייחס לשאלותיך לגבי כספי פנסיה, פיצוים וכו'.
ראשית, כאשר סיימת עבודתך אני מאמין שקיבלת מסמכי סיום עבודה, ביניהם טופס 161, דיווח למס הכנסה על סיום עבודה והצהרה על סכומי פיצוים פטורים וחייבים במס וגם אישור העברת בעלות על הכספים הצבורים (הודעה לקרן הפנסיה).
במקביל נכון היה לפנות לקרן הפנסיה בה ניהלת את ההסדר הפנסיוני שלך ולבקש שמירת זכויות, כך שביטוח של קצבת שאירים, ככל שישנן שאירים, וקצבת נכות (אי כושר עבודה) ממשיך להיות בתוקף עד שתחזור למעגל העבודה ותמצא מעסיק חדש שימשיך את ההפקדות לפנסיה.
אם אין לך עניין בשמירת זכויות הביטוח, אלא רק לשמור על הצבירה הקיימת בקרן - גם זו אפשרות. (מומלץ לא למשוך צבירה פנסיונית, לא תגמולים וגם לא כספי פיצוים) . כך או כך, הצבירה שלך בקרן הפנסיה לא הולכת לאיבוד.
משיכת כספי פנסיה שלא כדין (על פי כללי משיכה הנקבעים בהתאם לתקנות קופות הגמל) מחויבים במס מינימלי של 35% (קח בחשבון שבעת ההפקדה לקרן הפנסיה נהנית מהטבות מס משמעותיות).
שאלה לי חשובה אליך, שלא ראיתי בפנייתך שהתייחסת אליה - היא כיצד אתה מבוטח למקרה של שירותים רפואיים?
האם דאגת לעצמך לביטוח בריאות מתאים בהיותך חי בארה"ב?
חשוב לציין שמרגע שתבצע ניתוק תושבות יזום, או בכל מקרה לאחר שהייה ממשוכת של למעלה מ 5 שנים מחוץ לישראל (מתבצע ניתוק תושבות אוטומטי) לא תהיה זכאי לשירותי הבריאות בישראל במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי וקופ"ח בה היית מבוטח.
מקווה שמצאת סיוע ראוי במה שהתייחסתי ושעזרתי לפחות במשהו.
אכן מידע רב, ונושאים חשובים ומורכבים שהעילית, ולא בטוח שאפשרי לטפל בכל הנושאים בצורה יסודית ומקצועית כראוי כאן בהתכתבויות
אתה מוזמן לפנות אלי בפרטי אם תמצא לנכון.
אשמח לעזור בצורה יותר אישית ופרטנית.
בכבוד רב,
דורון פוקס - סוכן ביטוח (בישראל)
doronfx5@gmail.com



אם אתה כבר רשום לחץ על כניסה לחברים

כדי להוסיף הודעה חדשה לפורום רילוקיישן, עלייך להירשם כחבר לחץ כאן להרשמה

הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ