רילוקיישן לקפריסין

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לקפריסין

בשנים האחרונות עולים וצצים יעדים אקזוטיים לביצוע רילוקיישן, אם בעבר רק מדינות המערב היו מושכות עובדים פוטנציאליים, כגון ארה"ב, קנדה וגרמניה, הרי שכיום נוצר מצב שבו במדינות שונות יש אופציות כלכליות נפלאות לצד אורח חיים שונה ונופים מרהיבים.

אז למה משתלם לפתוח עסק בקפריסין?

ישנן ארבע סיבות משמעותיות שהופכות את קפריסין ליעד אטרקטיבי, הראשונה, קפריסין הינה חלק מהאיחוד האירופי, כך שהיא מקושרת מבחינה עסקית לשאר מדינות אירופה וכמו כן, המטבע המקומי שלה הוא האירו. הסיבה השניה, שיעור החברות הקיימות בקפריסין נמוך משמעותית משאר מדינות אירופה ועומד על 12%, כך שניתן להתפתח שם מבחינה עסקית באופן מהותי. הסיבה השלישית היא כח עבודה איכותי וזול, כך שבניגוד למדינות אירופה ולמדינת ישראל, ניתן להעסיק שם עובדים טובים ולשלם פחות. הסיבה הרביעית היא, כי בניגוד למקובל לחשוב, בקפריסין מדברים באנגלית ולא רק יוונית, דבר שמבטל את מחסום השפה שיכול להתפתח במדינות אירופאיות אחרות.

ארבע הסיבות הללו מהוות קרקע פורייה לפתיחת עסקים וכן למינוף והרחבת חברות קיימות. קפריסין ביססה את שמה כמרכז סחר כבר בשנת 2012, באותה שנה קמו כ-200 אלף חברות בינלאומיות הכוללות: תעשיית היי-טק מרשימה, ספנות, בנקאות, נדל"ן ועוד.

רילוקיישן לקפריסין

עלויות מחייה וכלכלה

הערים המרכזיות של קפריסין הן ניקוסיה, לימסול ולרנקה, בהן נמצאים גם האזורים העסקיים והמשרדים, מאחר והן הערים הגדולות, עלות המחייה בהן גבוהה יותר מאשר באזורי הכפר. ניקוסיה היא העיר היקרה מבין שלושתן, שכר הדירה עבור דירת שלושה חדרים יעמוד על 900 אירו לחודש, זאת בהשוואה ללימסול ולרנקה בהן שכר הדירה נע בין 600-700 אירו.

המזון זול בקפריסין משמעותית, וכן גם מבחינת מסעדות ומקומות בילוי ניתן למצוא פער משמעותי בין העלות בישראל לבין קפריסין, ארוחה במסעדה תעמוד על 25 אירו וכן משקאות יעלו 3-5 אירו.

מערך התחבורה של קפריסין לוקה בחסר, כך שההתניידות לרוב נעשית על ידי רכב פרטי,  בשל סיבה זו כדאי לחשוב על אופציות תחבורה כגון קניית רכב או השכרה מבעוד מועד.

שכר הביטוח הלאומי בקפריסין עומד על 6.89% ובין קפריסין לישראל אין אמנת ביטוח לאומי, דבר שיחייב אתכם להמשיך ולשלם את הביטוח הלאומי גם בארץ. מבחינת ביטוח בריאות, יש לרכוש פוליסת ביטוח פרטית, שכן מדינת קפריסין אינה מספקת ביטוח רפואי ציבורי. על מנת להימנע מסיכונים מיותרים וכן מעוגמת נפש, כדאי לברר מהי הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם עוד לפי ביצוע הרילוקיישן.

לסיכום, ניתן להבין כי ביצוע רילוקיישן או פתיחת חברה בקפריסין משתלם עד מאד וכן מגלם בתוכו אופציה לחסכון כלכלי, גם אם עוברים עם המשפחה.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ