חינוך בחו"ל - בבית ספר יהודי או ציבורי? השוואה

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> חינוך בחו"ל - בבית ספר יהודי או ציבורי? השוואה

אז כבר קיבלתם את ההחלטה שאתם עוברים לגור בחו"ל, אבל מה עם הילדים? רילוקיישן למשפחות הינו צעד מורכב יותר מאשר מעבר רילוקיישן לבד, זאת מאחר ומערכת השיקולים היא רחבה וכוללת מרכיבים רבים. מעבר להכנות הטכניות או הנפשיות שיש לבצע לפני המעבר, יש לבדוק את מערכת החינוך במדינה אליה אתם עתידים להגר, בין אם מדובר על הגירה לארצות הברית, הגירה לאירופה או אחת ממדינותיה או לכל יעד אחר על רחבי הגלובוס.

עליכם לזכור כי ישנם הבדלים מהותיים בין מערכות החינוך - לא רק בשל ההבדלים התרבותיים שבאים לידי ביטוי גם בחומר הלימודי, אלא גם ברמת הקושי, דרישות הלימודים וכן, כישורי השפה. לא משנה כמה הילדים שלכם פיקחים, כנראה שבתחילת הדרך, הם ייתקלו בקשיים, המעבר למדינה אחרת וכמובן למערכת חינוך שונה הוא לא פשוט, לכן היו סבלניים עם ילדכם. הורים רבים מתלבטים בין בחירה בחינוך בבית ספר יהודי לעומת בחירה בחינוך בבית ספר ציבורי מקומי, אולם מה הם ההבדלים?

בית ספר יהודי

חינוך בבית ספר יהודי כולל לימודי תורה, לימוד השפה העברית, היסטוריה ומורשת של היהדות וארץ ישראל וכן ערכים של הדת היהודית. כמובן שפרט לנושאים אלו, נלמדים בבתי הספר היהודיים כל מקצועות הלימוד הרגילים: מתמטיקה, טבע, אמנות, ספרות וכן הלאה. הבחירה בבית ספר יהודי יכולה לשלב את ילדכם בקהילה היהודית ביתר קלות.

בית ספר ציבורי

חינוך בבית ספר ציבורי הוא החינוך שכל מדינה מספקת עבור תושביה. לרוב, לימודים אלו משתייכים למערכת החינוך המדינית ואין להם את הייחודיות של הצביון היהודי או הישראלי, כי אם את הצביון המקומי. כמו כן, החינוך הציבורי נלמד בשפה המקומית של המדינה האמורה ולא כולל את לימודי השפה העברית.

צרו קשר עם הקהילה היהודית במדינת היעד

שלפני שאתם מבצעים כל החלטה, רצוי קודם כל ליצור קשר עם הקהילה היהודית במדינה אליה תהגרו, יש לברר מה הם תנאי הקבלה לכל אחד מבתי הספר הרצויים וכן לוודא כי מבחינה לימודית ילדיכם יוכלו להתמודד עם האתגר.

יצירת קשר עם הקהילה היהודית ועם משפחות ישראליות נוספות שביצעו רילוקיישן תוכל לאפשר לכם לקבל תמונת מצב רחבה יותר על בתי הספר השונים ותסייע לכם בהכוונה לבחירת בית הספר המתאים לילדכם.

כמובן שישנן משפחות שמעוניינות שילדיהם יהיו מעורבים יותר בנעשה בתרבות אליה הם עוברים ולכן בחירה בבית ספר ציבורי תהווה בחירה נכונה יותר עבורם. כך או כך, יש לבצע מחקר מקיף לפני הבחירה ולא רק בנושא מערכת החינוך - אלא גם בנושאים של בחירת סביבת המגורים ובחירת ביטוח רפואי מקיף לישראלים בחו"ל.


זכרו- הבחירה שלכם יכולה להשפיע רבות על ההתאקלמות של ילדכם למדינה ולתרבות החדשה, נסו לברר גם עם ילדכם, מה הם היו מעדיפים. כך שלאחר ביצוע המחקר ותיאום הציפיות עם הילדים, תוכלו לבצע את הבחירה הנכונה ביותר.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ