תחפושות ורעשנים תוך כדי שגרת חיים - על פורים בחו"ל

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> תחפושות ורעשנים תוך כדי שגרת חיים - על פורים בחו"ל

הורים רבים החיים בחו"ל נאלצים להתמודד עם הדילמה של כיצד לבלות עם ילדיהם בחיפוש אחר תחפושת, קנייה והכנה של משלוחי מנות וכמובן האם ניתן להסתובב מחופשים במדינה בה לא מכירים את החגים היהודים?

מסכות, רעשנים, שירים וריקודים - הכיצד?

למרות שזה יישמע בהתחלה כמו משימה לא פשוטה בכלל, אפשר לנסות ולהסתכל על חצי הכוס המלאה ולהבין שיש הרבה מקום ליצירתיות. צריך לזכור שלא רק בישראל יש חנויות שמוכרות תחפושות, קישוטים וכל שאר האביזרים שמשמשים אותנו בחג הפורים בישראל. אולי לא ניתן יהיה למצוא את כל מה שנחפש אבל אין ספק שהמבחר קיים. בין אם אתם גרים במזרח או במערב, בארה"ב או בסין או בכל מדינה אחרת, יש פתרון.

דבר נוסף, העם היהודי לא חי ומתגורר אך ורק בישראל, נהפוכו. מרבית היהודים בעולם חיים דווקא בחו"ל וכמעט בכל מדינה. נסו למצוא את הקהילה הקרובה אליכם שסביר להניח שלא תפסח על חג הפורים כל כך בקלות. אווירת החג שם תהיה מורגשת ובתוך קהילה האווירה תמיד משפחתית וחמה. ילדיכם יוכלו להמשיך ולחגוג את פורים בשירים ובריקודים ויזכו להכיר חברים חדשים.

לאלו מביניכם שרוצים גם לשמוע את קריאת המגילה, כנראה שבית הכנסת יהיה המקום המועדף עליכם. הן דרך השגרירות המקומית והן דרך חברים תוכלו לברר על בית הכנסת הקרוב למקום מגוריכם ותוכלו להעניק לילדיכם את החוויה של מגילת אסתר, אוזני המן, רעשנים וכמובן כל פעם שיישמע שמו של המן הרשע הם לא יישארו אדישים וירעישו ברעשנים.

כמו כן, תוכלו ללכת לבית הכנסת עם ילדיכם כאשר הם מחופשים, שמחים ומאושרים. לא תצטרכו לחשוש ממגבלות השפה, הרי כולם שם יהודים ואולי חלקם גם ישראלים כך שכולם מבינים את המילה והמשמעות של פורים.

עדליידע באמצע ניו-יורק?

תהלוכות העדליידע שנערכות מדי שנה בישראל בכל עיר גדולה כקטנה הן חלק נוסף בהוויית חג הפורים. עם זאת, גם לכך יש פתרונות לא פחות טובים גם אם עושים רילוקיישן לחו"ל.

במדינות וערים רבים בחו"ל יש בתי ספר יהודיים ששם יוכלו ילדיכם לחוש לחגוג את פורים כאילו היו בישראל. פורים יהפוך את בית הספר לבית חג וקרנבל שלם בו כולם מחופשים, כולם מחלקים משלוחי מנות וכולם מרגישים שייכים.

במקום עדליידע באמצע כיכר טיימס, קיבלתם עדליידע בבית הספר שמה שמבדיל בין השניים הוא קורת הגג של האחרון. גם להורים יש חלק לא קטן ביום הזה בו הם יוכלו ליטול חלק בפעילויות, לפעמים גם לעזור לסגל בית הספר בתפעול ביתנים מה שיכול עוד יותר לתרום לאווירת החג ולשיתוף פעולה מצד הילדים.

מצד שני, במידה ואין בית ספר מהסוג הזה, קיימת האפשרות של עדליידע בבית. באותה מידה שקונים לילדים תחפושות ורעשנים אפשר למצוא באותה החנות את הנדרש כדי להפוך את הבית לצבעוני, חגיגי ופורימי. אווירת הפורים לא תפסח על ביתכם ובחיק המשפחה ואולי גם החברים הקרובים תוכלו יחד לחגוג את פורים, לשמוע ממיטב שירי החג, לחלק לילדים משלוחי מנות ולמעשה לא לשנות כמעט דבר מהמנהגים בישראל.

לבסוף, אחרי שהילדים נהנו בבתי הספר או בבית איתכם, גם אתם ההורים רוצים קצת ליהנות מאווירת החג. לכן, לא מעט ישראלים שגרים בחו"ל מארגנים מסיבות פורים למבוגרים בשעות שהילדים כבר הלכו לישון. לרוב, מארגנים את המסיבות באחד הבתים כאשר כולם באים לבושים, המוזיקה ברקע ואפילו לא שכחו לאפות אוזני המן.

גם אם לא תהיה זו מסיבה בבית של אחד הישראלים, מתארגנות לא מעט מסיבות במתנ"סים, אולמות וכו' שמיועדים בדיוק למטרה זו. על כן, גם הילדים וגם ההורים יכולים ליהנות מחג הפורים הן ביחד והן לחוד וכך לשמור על אווירת החג גם אם גרים בחו"ל.

לסיכום - חג גדול לילדים

בסופו של דבר לחגוג את פורים גם אם אתם נמצאים בחו"ל יכולה להיות חוויה לכם ולילדיכם. עם קצת מאמץ ומחשבה, אפשר להעביר את חג הפורים בכיף גדול. בסלון בבית, בבית הכנסת, בבית הספר או בכל מקום אחר אפשר יהיה למצוא מקום ואנשים בו לעולם לא תרגישו לבד ואווירת החג לא תמוסס באווירת שיגרת העבודה והחיים שפוקדת את שאר המדינה שכלל לא מכירה את מנהגי היהדות והלכות החג.

אז שיהיה לכולם בכל העולם חג פורים שמח ומבדח!


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ