הכל על תהליך הוצאת ויזה לארה"ב

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> הכל על תהליך הוצאת ויזה לארה"ב

כל מי שמתעתד להגיע לארה"ב, בין אם זה לשם טיול, לימודים בארה"ב, עסקים, ביקור משפחתי או מחשבה על רילוקיישן לארה"ב, נתקל בצורך להוציא אשרת כניסה על מנת שיוכל להיכנס למדינה. לארצות הברית יש מערכת חוקים לעניין זה, ומדובר בתהליך שלם אותו עליכם לעבור עד שתוכלו לזכות באישור המיוחל. אז איך זה עובד?

תהליך הגשת הבקשה לויזה

את תהליך הבקשה לויזה לארה"ב תוכלו לבצע בעצמכם או להעזר בחברות המתמחות בייעול התהליך והדואגות לכך שהבקשה תתקבל במהירות. תהליך הבקשה לאשרה כולל מספר שלבים:

טופס בקשה: בשלב ראשון עליכם למלא באנגלית טופס בקשה DS-160 עבור כל נוסע. את הטופס תמצאו באתר השגרירות האמריקנית. בסיום מילוי הטופס יש להדפיס את דף האישור ולעבור לשלב הבא. בטופס תתבקשו, בין השאר, לציין את סיבת הנסיעה לארה"ב – אשרות ויזה לארה"ב נחלקות למספר סוגים: ויזה לסטודנטים, ויזה לתיירים וויזה לאנשי עסקים. לכל סוג יש תוקף מסוים, כאשר לויזת תייר, לדוגמא, התוקף הוא בדרך כלל כחצי שנה.

תשלום אגרה: סכום האגרה עומד היום על 160 דולר, אשר ניתן לשלמם באתר השגרירות, במוקד הטלפוני של השגרירות או לחלופין בדואר ישראל. לויזות מסויימות יש תשלומי אגרה נוספים או עלויות אחרות.

ראיון בשגרירות: לאחר תשלום האגרה עליכם לקבוע תור לראיון באתר השגרירות. לפני ההגעה מומלץ לקרוא את הוראות ההתנהגות המופיעות באתר, וכדאי לדעת שאין כניסה עם מכשירי טלפון נייד, עם תיקי גב ועוד. אל הראיון יש להביא את אישור ההזמנה לראיון ואת אישור מילוי טופס הבקשה, וכמובן – מסמכים רלוונטיים. כמו כן, יש להצטייד בדרכון בתוקף, בדרכונים קודמים ובשתי תמונות ברורות בגודל 5*5 ס"מ המצולמות על גבי רקע לבן. בנוסף, תזדקקו למסמכים נוספים על פי הויזה או המקרה הייחודי שלכם(3 תלושי משכורת אחרונים, אישור על תשלום שכר לימודים וכדומה).

מקרים בהם אין צורך בראיון: מבוגרים מעל גיל 80 וקטינים מתחת לגיל 14 אינם נדרשים לעבור ראיון, אך ילדים מתחת לגיל 14 נדרשים לשלוח בעזרת חברת השליחויות UPS את טופס הבקשה, כולל מכתב בקשה להנפקת ויזה, החתום בידי שני ההורים), ואת אישור תשלום האגרה. כל זאת בתנאי שאחד מהוריהם הוא בעל דרכון הפטור מקבלת ויזה או שהוא מחזיק או החזיק בעבר ויזה לארה"ב.

הוצאת ויזה לארה"ב

לסיכום

כמה זמן לוקח בפועל להוציא ויזה לארה"ב? תהליך הוצאת ויזה לארה"ב עשוי להימשך כמספר שבועות, ובתקופות החגים הוא יימשך אף יותר, על פי רוב. יש להיעזר בסבלנות ולהיות מוכנים גם לתור הארוך הקיים בדרך כלל בבואכם לראיון. כמו כן, הקפידו להגיע לראיון בלבוש הולם, ועשו את מירב המאמצים להביא את כל המסמכים הנדרשים לפי סוג הויזה שאתם מבקשים. רוב רובן של הבקשות אכן מקבלות אישור, והרעיון הוא להוכיח את כוונתכם לחזור ארצה ולא להישאר לעבודה בארה"ב בניגוד לחוק.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ