ויזה לארה"ב - כך תכינו את עצמכם

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> ויזה לארה"ב - כך תכינו את עצמכם

ארצות הברית מאז ומתמיד הייתה יעד מועדף לישראלים, בין אם לטיול, ללימודים (מידע נוסף על לימודים בארצות הברית) או לעבודה. כמעט לכל אחד מאיתנו יש את הדוד שעובד בארצות הברית, ורבים מאיתנו גם ביקרו בארצות הברית בתקופה כלשהי.

אם בעבר תהליכי הכניסה למדינה היו פשוטים והתהליך של הוצאת ויזה לארה"ב היו פשוטים יחסית ובסופם גם קיבלנו ויזה ארוכת טווח, כיום, בעקבות שינויים במדיניות ההגירה של ארצות הברית, הוצאת ויזה הפכה להיות סיפור לא פשוט ורבים לא מקבלים את הויזה הנכספת.

כל אזרח ישראלי המבקש להיכנס בשערי ארה"ב מחויב בויזה, אלא אם כן הוא מחזיק בדרכון זר של מדינה שאינה מחויבת בויזה. בעקבות כמויות הבקשות הרבות המתקבלות בשגרירות ארה"ב, תהליך הוצאת ויזה לארה"ב עלול לקחת זמן ממושך, וכל טעות בהקלדה עלולה לעלות לכם בסיכוי להכנס לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. לכן, חשוב לעבור על כל הפרטים ולוודא פעמיים לפני שאתם שולחים את טופס הבקשה לויזה. ויזה לארה"ב נחלקת לשני סוגים עיקריים: ויזת מבקר (זמנית) וויזת הגירה (קבועה).

איך מוציאים ויזה לארה"ב

תהליך בקשת ויזה זמנית לארצות הברית

ויזת מבקר מתחלקת לסוגים רבים הנחלקים על פי אופי הנסיעה: ויזת סטודנט לארה"ב, ויזת עבודה לארה"ב, ויזת דיפלומטים וכו'. לכל אחת מהויזות יש תנאים מיוחדים שאותם אתם יכולים לקרוא באתר שגרירות ארה"ב. כאן מובא הסבר כללי על התהליך שרלוונטי לכל סוגי ויזות המבקרים.

הוצאת ויזה לארצות הברית

ובפרטי פרטים - כיצד עובד תהליך הוצאת ויזה לארה"ב?

למועמדים אשר מעוניינים בויזה זמנית לארצות הברית יש למלא טופס בקשה לויזה בשגרירות האמריקאית, ואז לקבוע תור לריאיון בשגרירות. תהליך כזה עולה בסך הכל כ-162 דולרים, ובסופו תגיעו לראיון אישי ובו תצטרכו לשכנע את המראיין, בעזרת הוכחות וטפסים כי אינכם מתכוונים להשתקע בארצות הברית, להסביר מהי מטרת ביקורכם ולהצהיר כי אינכם מתכוונים להגר בצורה בלתי חוקית לארה"ב ו/או לבצע רילוקיישן. לרוב, תידרשו להוכיח כי קיימות לכם התחייבויות קודמות בארץ כמו לימודים, מגורים נוכחיים, עבודה וכדומה. טפסים הנותנים אשרור לכך יכולים לסייע משמעותית בזמן הגשת הויזה.

לאחר סיום הריאיון תקבלו תשובה חיובית או שלילית לגבי אשרת הכניסה. חשוב להדגיש כי גם לאחר קבלת ויזת הכניסה לארצות הברית, עדיין מפקח הגירה בתחומי ארצות הברית יכול להכריע לאחר נחיתתכם בארצות הברית כי הוא לא מאשר את הכניסה, ואין אפשרות לערער על כך.

עוד חשוב לציין כי מועמדים מתחת לגיל 14 ומעל לגיל 79 אינם זקוקים לריאיון אישי ועליהם רק לשלוח את הטפסים בדואר ביחד עם הדרכון, וחברת השליחויות כבר תדאג לשלוח חזרה את הדרכון עם הויזה לאחר האישור.

במידה ויש לכם דרכון זר נוסף מלבד זה הישראלי, ייתכן שאתם זכאים לפטור מויזה לארה"ב וזה משהו שבהחלט שווה לבדוק.

הוצאת ויזה לארהב

תהליך בקשת גרין קארד לארצות הברית

גרין קארד מקנה למחזיקיו תנאי של תושב קבע ללא אזרחות אמריקנית. היתרון בגרין קארד הוא האפשרות לעבוד באופן חוקי בארצות הברית ולהשתקע ללא סכנת סילוק מהמדינה עקב שהייה לא חוקית. ישראלים שמגיעים לארה"ב למטרות רילוקיישן או לימודים לרוב מקבלים ויזת מבקר, ובזמן שהותם בארה"ב יכולים להגיש בקשה לקבלת גרין קארד.

על מנת לזכות בגרין קארד, יש לעמוד בתנאי הבסיס להגרלת הגרין קארד- רק אנשים שנולדו במדינות עם שיעור הגירה נמוך לארצות הברית זכאים להגיש מועמדות להגרלת הגרין קארד שבה ניתנות 50,000 אשרות לאזרחי חוץ להגיע לתחומי ארצות הברית בסטטוס של תושב קבע בעלי היתר עבודה.

בגלל שטפסי ההגרלה נחשבים למסובכים במיוחד, וכל טעות קטנה במילוי הטופס גורמת לפסילת המועמד, קיימות חברות רבות המספקות שירות של מילוי הפרטים עבור המועמד, אך סיכוי הזכייה נשארים דומים כל עוד הטופס מולא בצורה נכונה.

מאמרים נוספים שיעשויים לעניין אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ