מדוע ישראלים רבים מחליטים ללמוד בחו”ל?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> מדוע ישראלים רבים מחליטים ללמוד בחו”ל?

כל ישראלי יודע שאי אפשר לחשוב על מציאת עבודה ללא לימודים, לרוב אקדמיים. שאלה שמעסיקה כל אדם בשלב מסוים של חייו היא היכן בדיוק ללמוד, לא רק ברמת המוסד הספציפי אלא ברמת המדינה. בשנים האחרונות גדל מספר הישראלים שהבינו שללימודים בחו”ל יש לא מעט יתרונות, אותם נמנה במאמר הנוכחי.

רמת הלימודים

עם כל הכבוד למוסדות האקדמיים הישראלים – וצריך לתת להם הרבה כבוד – בתחומים רבים, המוסדות הנחשבים ביותר בעולם נמצאים באחת המדינות מעבר לים: חשבו למשל על האוניברסיטאות המפורסמות של ארצות הברית. כניסה למעגל הסטודנטים של מוסדות אלה תאפשר רמת לימודים גבוהה מאד, בתוספת יוקרה ששמורה רק למוסדות מהפסגה האקדמית העולמית. כל סטודנט שמסיים לימודים במוסד נחשב רואה שנפתחות עבורו אינספור דלתות בעולם התעסוקתי, הן במקומות עבודה בישראל והן במקומות עבודה בחו”ל (שלפעמים מחייבים לימודים במדינה זרה). התוצאה היא שלימודים בחו”ל יכולים להיות הרבה יותר מאשר שורה בקורות החיים ולהוות את הדבר שיבליט את המועמד ויקנה לו מעמד מקצועי יחודי.

פלוס אחר הוא שבהרבה מאד מקרים, מוסדות הלימודים בחו”ל נמצאים ממש בלב העניינים של אותו תחום. למשל, אם לומדים עיצוב אופנה באיטליה, ניתן לחיות בעיר בה האופנה הפכה במהלך השנים להרבה יותר מאומנות. דוגמה נוספת היא לימודי תחום הקולינריה, שמקבלים יתרון אם הם נערכים באחת הבירות הגסטרונומיות של העולם – רומא או פריז, לדוגמא.

תנאי הקבלה

אין זה סוד שיש בישראל הרבה מאד מקצועות שתנאי הקבלה ללימודים בתחומם קשים עד בלתי אפשריים, עקב סיבות דוגמת היצע מצומצם של מוסדות לימוד וביקוש גבוה במיוחד. הדוגמא המובהקת היא לימודי רפואה, שמעמידים תנאים מורכבים מאד.

רילוקיישן לחו”ל לצורך לימודים הופך פעמים רבות את חלום הלימודים האלה לאפשרי, לא רק עקב היצע המוסדות האקדמיים הרחב, אלא גם משום שתנאי הכניסה בחלק מהם הם "שפויים" הרבה יותר מאלו שאנחנו מכירים מהארץ. גם מבחינה בירוקרטית פשוט הרבה יותר כיום להירשם ללימודים בחו”ל, בין השאר הודות לנפלאות האינטרנט.

החוויה

לימודים בחו”ל אינם עניין פשוט, בעיקר בחודשים הראשונים, עקב הקושי להסתגל, בגלל הריחוק מהמשפחה ומהחברים או אפילו בשל קשיי שפה או תרבות. ועדיין, אם תשאלו אנשים שכבר עברו את התהליך, סביר להניח שרובם ככולם יסכמו את התקופה הזו בתחושת סיפוק מלא, ויטענו שמדובר באחת החוויות הגדולות ביותר שעברו בחייהם. לימודים מעבר לים מאפשרים "לגלות עולם", להכיר מדינות ואנשים חדשים, להרחיב את מעגל הקשרים, ליצור קשרים שיכולים לעזור בקבלה לעבודה בחו"ל וגם לקבל מידה בלתי מבוטלת של עצמאות.

בהתחשב בכל הסיבות שהובאו כאן, סביר מאד להניח שמגמת הלימודים בחו”ל בשנים האחרונות תימשך ואפילו תתגבר.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ