הגירה לארה"ב - איך עושים את זה?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> הגירה לארה"ב - איך עושים את זה?

מאות אלפי מהגרים חוקיים מתקבלים מדי שנה בארה"ב ומקבלים את ההזדמנות שלהם להגשים את החלום האמריקאי. רבים אחרים שוהים בארה"ב באופן לא חוקי או על אשרות שהייה זמניות ומחכים לקבל את הגרין קארד המיוחל.

ארה"ב נחשבה מאז ימיה הראשונים לחלום של כל מהגר, ארץ ההזדמנויות האינסופיות, שבה אפשר לזכות לאיכות חיים גבוהה ולהצליח בגדול. בשנים האחרונות (בעיקר מאז אירועי ה-11 בספטמבר), הוחמרו תנאי ההגירה לארה"ב וקבלת האזרחות, ואפילו התנאים להשגת ויזת תייר לארה"ב הפכו נוקשים יותר. ובכל זאת, ישראלים רבים אינם מוותרים על חלום ההגירה לארצות הברית ועוברים את התהליך הארוך בדרך להפוך לאזרח אמריקני מהשורה.

הגירה לארה"ב בחורף | הגירה לארה"ב

מה מושך ישראלים לבצע הגירה לארצות הברית?

רוב המהגרים הישראלים בארה"ב הם צעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, חלקם חיילים משוחררים שמחפשים להרוויח כסף אחרי השירות, חלקם סטודנטים שרוצים ללמוד במוסדות האקדמיים המובילים בעולם, וחלקם בעלי משפחות שעושים רילוקיישן לארה"ב או נוסעים בעקבות הצעת עבודה. למה הם בוחרים לבצע הגירה דווקא לארצות הברית?

הגירה לארה"ב - פיתוח קריירה

שוק העבודה בישראל הוא קטן ומוגבל מבחינת האפשרויות הקיימות בו. ארה"ב לעומת זאת מציעה הזדמנויות תעסוקה רבות ובשטחה נמצאים המטות של החברות הגדולות בעולם, בתחומי ההייטק, התעשייה, הקמעונאות ועוד. עבודה בחברה מובילה והתנסות בסביבת עבודה גלובאלית דוברת אנגלית יכולה להיות צעד משמעותי לקידום הקריירה, גם אם התוכנית היא לחזור לארץ בסיום התקופה.

רווחה כלכלית בעקבות הגירה לארצות הברית

הרבה ישראלים, בעיקר צעירים, נוסעים לארה"ב לתקופה של כמה חודשים כדי לעשות הרבה כסף, ומהר. חלק מהם נשארים בארה"ב תקופה ארוכה יותר משתכננו. עבור מי שמגיע מישראל, אפילו עבודה זמנית במכירות ובשירותים, יכולה להיות רווחית. אסור לשכוח שהמשכורות משולמות בדולרים, והשכר החודשי יכול להגיע לסכומים מאוד גבוהים במושגים ישראלים.

השכלה כגורם משיכה להגירה לארצות הברית

בארה"ב נמצאות כמה מהאוניברסיטאות היוקרתיות בעולם והמובילות ביותר במחקר האקדמי. תואר מאחת מאוניברסיטאות ה-Ivy League יכול לסלול את הדרך לקריירה מצליחה, בין אם באקדמיה או מחוצה לה. הרבה מהאוניברסיטאות האמריקאיות מקבלות בברכה סטודנטים זרים ואף מעניקות מלגות לישראלים. לאחר התואר הנכסף, מקבלים הרבה סטודנטים הצעות עבודה מפתות שמשאירות אותם בארה"ב לכמה שנים ולפעמים אפילו לתקופה בלתי מוגבלת.

הגירה לארה"ב - חוויה בינלאומית

הישראלים אוהבים לטייל בעולם, להיחשף לתרבויות אחרות ולחוות את ההרפתקה של מגורים במדינה זרה. למה דווקא ארה"ב? שילוב של כמה מרכיבים הופכים את ארה"ב ליעד מושך למגורים מעבר לים: השפה האנגלית שהרבה ישראלים יכולים לתקשר בה, התרבות האמריקאית שמוכרת ומדברת להרבה ישראלים, הקהילה היהודית הגדולה, וגם המרחבים העצומים והמגוונים ואתרי התיירות היפים שקיימים בה.

איך מהגרים לארה"ב

מגורים בארה"ב - איך עושים את זה?

כאמור, תהליך ההגירה לארה"ב הוא תהליך ארוך ולא פשוט, במיוחד מאז הוחמרה המדיניות האמריקנית כלפי מהגרים בעקבות ה-11 בספטמבר. כדי להיכנס בשעריה, מחייבת ממשלת ארה"ב ישראלים להוציא ויזה לארה"ב. לשם הוצאת הויזה, יש להגיע לראיון בשגרירות האמריקנית ולהציג אישורים מסוגים שונים, בהתאם לסוג הויזה שאותה מבקשים להנפיק (בין אם מדובר בויזת תייר, ויזת סטודנט או ויזה לשהייה ממושכת).

במידה ויש לכם אזרחות זרה של אחת מהמדינות הכלולות בתכנית פטור מויזה לארה"ב - ייתכן שלא תצטרכו להתעסק בנושא הוצאת הויזה בכלל.

מכיוון שהמדיניות של ארה"ב כל כך מחמירה בתחום זה, רוב המהגרים הישראלים מגיעים לארה"ב בעקבות הצעת עבודה מחברה אמריקנית, רילוקיישן מטעם החברה שבה הם עובדים או קבלה ללימודים בארה"ב. במצב כזה קל יותר לקבל ויזה לארה"ב, ובהרבה מקרים החברה או מוסד הלימודים עוזרים בתהליך קבלת הויזה.

לפרטים מלאים על איך מוציאים ויזה לארה"ב וכמה זמן זה לוקח עברו למדריך הבא

אחרי שעברתם את תהליך קבלת הוויזה וקיבלתם את הגרין קארד המיוחל, אתם רשאים לגור, לעבוד וללמוד בארה"ב, אבל זה לא אומר שאתם אזרחים אמריקאים. מחזיקי גרין קארד מקבלים מעמד של תושבי קבע בארה"ב, אבל זכויותיהם מוגבלות ביחס לאזרח מן השורה. הם צריכים לעמוד בסדרה של דרישות ותנאים ואף עלולים להיות מגורשים אם לא יפרו את תנאי הגרין קארד.

הגירה לארצות הברית בגלל עבודה

הרבה ישראלים נוסעים לארה"ב לתקופה מוגבלת לזמן לצורך לימודים או רילוקיישן, עם כוונה לחזור. חלק קטן גם נשארים ומעוניינים לקבל מעמד של אזרח מן השורה. במקרה כזה, כדאי שתהיו מבוטחים מבחינה רפואית, מאחר וכאשר נמצאים בחו"ל לתקופה העולה על 6 חודשים, על מנת ליהנות מכיסוי רפואי, יש לבצע רכישה של ביטוח רפואי לחו"ל.

קבלת אזרחות אמריקאית היא תהליך הרבה יותר ארוך ומורכב, במיוחד אם לא זכיתם להיוולד להורים עם אזרחות אמריקאית או שאתם מתכוונים להינשא לאזרח. תושב קבע יכול לקבל מעמד של אזרח רק אחרי 5 שנים של מגורים בארה"ב. בנוסף, כדי לקבל אזרחות אמריקאית יש לעבור סדרה של מבחנים, להפגין ידע בהיסטוריה של ארה"ב ובשפה האנגלית. כשלב האחרון בקבלת האזרחות נדרשים האזרחים החדשים להישבע אמונים לארה"ב.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ