האם העובד שלך בריא?

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> האם העובד שלך בריא?

כאשר חברה מעלה את האפשרות של שליחת עובד לרילוקיישן, עליה לקחת בחשבון כי זהו תהליך מורכב וכזה הדורש תשומת לב רבה לכל ההיבטים הכרוכים בו. על הגורם הממונה בחברה לתהליך הרילוקיישן לוודא את כל הפרטים הקטנים ורק בסופו של תהליך, שעשוי לקחת מספר חודשים, לקבל החלטה מושכלת לגבי ההשמה בחו"ל של העובד המיועד. בתוך כל התהליך, בריאות העובד היא אולי אחד הנושאים החשובים ביותר עליהם החברה צריכה לתת את הדעת לפני החלטתה לשלוח עובד למדינה זרה.

תהליך ההשמה ברילוקיישן

שליחה של עובד חברה לרילוקיישן במדינה זרה אינו דבר של מה בכך, בין אם מדובר ברילוקיישן לארה"ב, ברילוקיישן לקנדה או לכל מקום אחר. מדובר בתהליך ארוך שכולל בחירה מקצועית נכונה, הוצאות כלכליות בזמן השהות שם - אבל גם הוצאות מצד החברה עוד בטרם המריא העובד לחו"ל. על החברה להשקיע את הזמן, המשאבים והכסף כדי לבצע את המיון והסינון הנכונים על מנת למצוא את העובד המתאים ביותר לביצוע התפקיד במדינת היעד. הליך כזה יכול לקחת כמה חודשים ולעלות כמה עשרות אלפי דולרים.

בעת ביצוע התהליך, החברה צריכה לבחון את מצבו הבריאותי של העובד ו/או של בני משפחתו. לרוב, במידה והעובד הוא בעל משפחה, משפחתו תצטרף אליו לרילוקיישן מה שעשוי להגדיל את הוצאות החברה על אותו עובד. לכן, לא מן הנמנע שהחברה תבצע בדיקה, בהסכמת העובד כמובן, לעניין מצבו הרפואי (או של בני משפחתו) ערב היציאה לשליחות. בדיקה מעין זו תבוצע כחלק מהערכת כל הסיכונים העלולים להביא לכישלונה של העבודה בחו"ל. לאור הנסיבות וההשקעה הכרוכה בכך, הדרישה לבחינת מצבו הרפואי של העובד הינה בבחינת תכלית ראויה וסבירה. אפשרות נוספת העומדת בפני החברה, במידה והעובד יבוטח בביטוח בריאות בחו"ל, היא להיעזר בכלים העומדים לרשות חברת הביטוח להערכת סיכונים של מצבים רפואיים שונים. בכך תוכל החברה לקבל תמונת מצב בריאותית מקיפה על העובד עוד לפני ההמראה.

היעדר דיווח - השלכות ופתרונות

חשוב לציין, כי היעדר דיווח מצד העובד על מצבו או מצבם הבריאותי של אחד מבני משפחתו לפני הרילוקיישן עשויה לגרור הוצאות כספיות כבדות נוספות מצד החברה בגין הטיפולים הרפואיים שעליה לשלם עבור העובד. יתרה מכך, ייתכן ויהיה על המשפחה לחזור לישראל. במצב כזה החברה תיאלץ לשאת בהוצאות כבדות עוד יותר משום שיהיה עליה למצוא עובד מחליף לזה שחזר ארצה. מקרים דומים קרו בעבר וכאמור גרמו לחברות להפסדים של עשרות ומאות אלפי דולרים בגלל היעדר דיווח מצד העובד.

לכן, מומלץ לברר מבעוד מועד מול חברת הביטוח הרלוונטית את כל ההיבטים הרפואיים והבריאותיים של העובד ו/או בני משפחתו. ההליך נעשה בהסכמת העובדים ובני משפחתם ובחתימה על ויתור סודיות רפואית כלפי גורמים מסוימים אצל המעסיק. חברת הביטוח תבצע את הערכת הסיכון הכרוך בשליחת עובד מסוים למדינה בחו"ל, עוד בתחילת תהליך המיון ובחינת ההתאמה לשליחות. ישנן חברות ביטוח או סוכנויות ביטוח כמו חברת דיוידשילד לה יש היכרות מעמיקה עם שירותי הרפואה במדינות שונות, מה שמסייע לבחון לא רק האם הבעיה הרפואית לכשעצמה מהווה סיכון מהותי, אלא האם גם המדינה בה ישהה המועמד מאפשרת קבלת טיפול רפואי הולם גם למצבים רפואיים כשלעצמם פשוטים יחסית.

לסיכום, חברה או ארגון משקיע משאבים רבים בטרם ובעת שליחת עובד לרילוקיישן בחו"ל ועל כן עליהם לבדוק לעומק את כל ההיבטים המקצועיים, הכספיים והבריאותיים של העובד לפני יציאתו. עלויות תהליך איתור המועמד המתאים מסתכמות בעשרות אלפי דולרים ועל כן יש לבצע את הבדיקות בקפדנות. על מנת לוודא התאמה מדויקת ככל שניתן בין העובד למדינת היעד ולתפקיד המיועד.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ