מדריך רפואי: מערכת הבריאות בארה"ב

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> מדריך רפואי: מערכת הבריאות בארה"ב

בעוד שבמדינת ישראל כל תושב זכאי לשירותי בריאות ממלכתיים, הרי שבארה"ב המצב שונה לחלוטין. מערכת הבריאות בארה"ב מעניקה שירותי בריאות לאזרחיה רק בעזרת פוליסות ביטוח פרטיות, הנרכשות על ידי המבוטח עצמו או על ידי מעסיקו. למעשה, אדם השוהה בארה"ב במסגרת רילוקיישן או בכלל, ללא ביטוח בריאות עלול למצוא את עצמו נדרש לשלם עשרות ומאות אלפי דולרים עבור טיפולים רפואיים, כמו ניתוח או אשפוז בבית חולים. חשוב לציין כי גישה רפואית זו עומדת להשתנות בזכות הרפורמה שהנהיג נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

הבעייתיות של מערכת בריאות פרטית

מאחר שמערכת הבריאות בארה"ב הינה פרטית ומנוהלת על ידי חברות ביטוח, היא הפכה לגוף כלכלי גרידא. עיקר עניינו הוא בהגדלת אחוזי הרווח שלו, ולא ברווחת הציבור, ומכאן שמדובר במערכת הבריאות היקרה בעולם. כתוצאה מכך, עלויות הביטוח הרפואי בארה"ב היו מאוד גבוהות, ועשרות מיליוני אמריקאים חיו ללא ביטוח בריאות פשוט כי לא יכלו להרשות לעצמם לשלם עבורו.  אמנם קיימת בארה"ב תוכנית סיוע לאנשים קשי יום שאינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש ביטוח רפואי, אך עד כה התוכנית הגבילה את מספר הזכאים ופעלה בתנאים עומס קשים.

הרפורמה של אובמהמערכת הבריאות בארה"ב

רפורמת הבריאות של ברק אובמה נכנסה לתוקפה בשנת 2010, ותוחל בשלבים במהלך השנים הבאות. חשוב לציין כי הרפורמה לא נועדה להפוך את מערכת הבריאות לממלכתית, אלא מטרתה היא לשפר את מערכת הבריאות הקיימת, במיוחד עבור מעמד הביניים במדינה. במסגרת רפורמת הבריאות יוגדל הפיקוח ויוצבו מגבלות לחברות הביטוח. כך לדוגמא, יוגבל גובהן של פרמיות הביטוח וחברות הביטוח לא יוכלו להימנע מלבטח אנשים עקב הכנסתם, מצבם הרפואי הנוכחי או הרעה במצבם הבריאותי. בנוסף לכך, יגדל הסיוע שיינתן לשכבות חלשות שאין באפשרותן לרכוש ביטוח רפואי פרטי. יש לציין כי בארה"ב קמו מתנגדים רבים לרפורמות במערכת הבריאות, מחשש לפגיעה בשוק החופשי והגדלת הגירעון הלאומי של המדינה.

השפעת הרפורמה בארה"ב על ישראלים שגרים בה

הרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב לא תשנה את הצורך של ישראלים החיים בה לרכוש ביטוח פרטי. יחד עם זאת, היא בהחלט עשויה להוביל להפחתת עלויות הביטוח וההוצאות הרפואיות הנדרשות. מאידך, יש לציין כי גם לאחר ההפחתות סביר להניח שעלויות ההוצאות הרפואיות בארה"ב ימשיכו להיות גבוהות בהרבה בהשוואה לישראל.  


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ