רילוקיישן לניו יורק - כיצד להתכונן נכון

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> רילוקיישן לניו יורק - כיצד להתכונן נכון

רילוקיישן לניו יורק - איך להתכונן נכון?

ניו יורק ידועה כעיר עם האפשרויות הבלתי מוגבלות. זו בטח לא הפעם הראשונה ששמעתם את המשפט הזה ובכל הנוגע למעבר לניו יורק זהו בדיוק העניין, אך למרות שהכל זמין ובהישג יד יש כמה דברים חשובים שצריך לקחת בחשבון ולהתכונן מראש. ננסה להביא בפניכם את הנקודות העיקריות כחלק מההכנות למעבר לחיים בניו יורק:

הכנה מנטאלית

לא סתם עלה במוחכם לעבור לניו יורק, כנראה שנפשכם חפצה במשהו שאתם מחפשים כבר הרבה זמן. מהלך של מעבר לניו יורק עשוי להיות מלווה בלא מעט חששות עקב שינוי חיים כל כך דרמטי אבל יש סיבה אחת מרכזית שלרוב תכריע את הכף ותעודד אתכם לבצע את המעבר ואת השינוי וזו ההזדמנויות הרבות הפרוסות בפניכם בניו יורק.

רילוקיישן לניו יורק

ניו יורק היא מבין הערים המרכזיות הגדולות בעולם, עמוסה כמו כל עיר מטרופולין ונחשבת לאבן שואבת עולמית מהרבה בחינות: כלכלה, מסחר, אופנה, טכנולוגיה, אמנות ועוד. ניו יורק הינה העיר המאוכלסת ביותר בארה"ב, עם קרוב ל-9 מליון תושבים. כאשר מתכננים רילוקיישן לניו יורק - חשוב לדעת שיש פערי מחירי נדל"ן בין אזורי העיר השונים, כאשר ברובע מנהטן (האזור המרכזי והתוסס של העיר) המחירים לרוב יאמירו שחקים, לעומת אזורם אחרים בעיר כמו קווינס או ברוקלין.

עיר אמריקאית או עיר מהגרים?

ניו יורק מצד אחד היא עיר אמריקאית לחלוטין, אך מצד שני היא מעין כור היתוך של מהגרים מכל העולם. שוטטות קצרה ברחוב ניו יורקי ממוצע בדרך כלל ילווה בשמיעה של עשרות שפות שונות מרחבי הגלובוס. הרבה חברות ענק בחרו למקם את בסיס האם שלהם בניו יורק או בפרבריה, ועל כן ניתן למצאו בעיר מגוון רחב של משרות בעלות ניחוח בינלאומי.

על מנת לשהות בניו יורק באופן חוקי, בין אם במסגרת רילוקיישן לניו יורק או במסגרת אחרת - תצטרכו להצטייד מראש בויזה לארה"ב. לרוב זאת תהיה ויזת עבודה שניתנת מהמעסיק אך במקרים מסוימים ניתן גם לעבוד במסגרת ויזת לימודים - מאד לא מומלץ לנסות להתחכם בעניין הזה, שכן מי שנתפס עשוי להיענש בחומרה ואף להסתכן בהשעייה מארה"ב.

קחו נשימה...

מעבר לניו יורק הוא אינטנסיבי כמו העיר עצמה. כמה דברים שכדאי לדעת לקראת המעבר:

  • ההכנסה החודשית שלכם תגדל ללא ספק: יוקר המחיה זהה ברובו לזה בארץ, אם כי ההכנסה הגבוהה לרוב מפצה על כך. הוצאות בסיסיות כמו מזון, ביגוד או דלק הן זולות בהשוואה לארץ ובטח ביחס לשכר הממוצע. למידע נוסף על יוקר המחייה בארה"ב.
  • חיי התרבות ססגוניים ואפשריים לכל כיס: ניו יורק היא מרכז תרבותי וככזה - ניתן למצוא בעיר חיי לילה עשירים, מגוון רחב מאד של מסעדות, הופעות ברמה בינלאומית ועוד.
  • קהילה יהודית: הן בעיר ניו יורק והן בפרבריה ישנן ריכוזי אוכלוסייה של ישראלים ויהודים, מהגבוהים בעולם מחוץ לישראל. עובדה זו עשויה להקל על המעבר שלכם ולתת לכם תחושה של בית ונחיתה רכה ככל האפשר.
  • תחבורה ציבורית: התחבורה הציבורית בניו יורק טובה עשרות מונים על התחבורה בארץ. קל מאד להתנייד בעזרת הרכבת התחתית הפעילה 24/7 וכן האוטובוסים והמוניות הנמצאים בכל פינה. לא מומלץ להתנהל עם רכב בניו יורק עצמה שכן הקושי למצוא חניה הוא גדול וכרוך בהוצאות רבות.

ביטוח לישראלים בניו יורק

כמו בכל בנסיעה ממושכת לחו"ל, כדאי מאד לדאוג לביטוח רפואי שיכסה אתכם במידת הצורך. בטרם הטיסה כדאי לבצע ביטוח לישראלים בניו יורק (מידע נוסף על ביטוח רפואי לארה"ב), רצוי מבעוד מאד. ביטוח רפואי יבטיח כיסוי רפואי במידת הצורך, ועשוי לחסוך לכם לא מעט בירוקרטיה ולא מעט כסף.

רוצים מידע נוסף? בפורום שלנו תוכלו לקרוא שאלות ותשובות של עוד המון ישראלים כמוכם, שמתכננים או חושבים על מעבר - בין אם זה לניו יורק או יעדים אחרים בעולם.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ