לימודים בהודו

דף הבית >> מאמרים >> כללי >> לימודים בהודו

הודו היא אחת המדינות הגדולות והמרתקות ביותר ולכן ישראלים רבים בוחרים בה כמושא לטיולים ולימודים. ההחלטה לבצע רילוקיישן להודו למטרת לימודים מחייבת היערכות מקדימה בהתאם, אם מבחינת בירור אודות לימודים בהודו, הבנה מעמיקה אודות התרבות ההודית, חיסונים וכמובן הכנה מנטאלית לקראת המעבר למדינה המופלאה הזו.

קצת על הודו

הודו ממוקמת בצד הדרומי מזרחי של יבשת אסיה. עיר הבירה שלה היא ניו דלהי, אך העיר הגדולה ביותר בה  היא מומבאי. הודו היא אחת המדינות הגדולות ביותר בעולם וממוקמת מבחינת גודל במקום השביעי בעולם ובאחד המקומות הראשונים בעולם מבחינת נתוני אוכלוסייה.

טאג' מאהל, הודו

טאג' מאהל, הודו

הודו נחלקת ל – 7 טריטוריות וכוללת 28 מדינות. הערים המוכרות ביותר בהודו ואלו שנחשבות כמרכז בפני עצמן הן כלכלתה, אגרה וראנסי. משום גודלה העצום של הודו ניתן למצוא בה מכללות ואוניברסיטאות רבות. כמו כן, הנתונים הגיאוגרפיים והאקלימיים בה שונים מאזור לאזור. בהודו אנשים מדתות רבות, כאשר עיקרם מוסלמים, הינדים וסיקים. אמנם עד לפני כמה שנים רוב האנשים ראו בהודו יעד עיקרי לטיולים, אך כיום בעקבות הצמיחה המהירה ופעילותן של חברות בינלאומיות רבות בהודו, רבים מתעניינים גם בתחום הלימודים והתעסוקה בהודו.  

האוניברסיטאות בהודו

הודו מאגדת יותר מ-170 אוניברסיטאות והידועות ביניהן הן האוניברסיטה של ניו דלהי (עיר הבירה), אוניברסיטת כלכותה, אוניברסיטת פנג'אב ומדרס. חלק מהאוניברסיטאות פועלות במימון פרטי וחלק במימון ממשלתי. אחד הנתונים שחשוב לדעת בכל הקשור ללימודים בהודו הוא שיש בה בתי ספר רבים לרפואה. כמו כן, האוניברסיטאות בערים המרכזיות בהודו מציעות מגוון רחב של מסלולי לימוד בתחומים של מדעי הרפואה, מדעי החיים, רוקחות, טכנולוגיה, תקשורת, ניהול ועוד. מסיבה זו חשוב לבצע סקר מדוקדק ולהגיע להחלטות לגבי המסלול המתאים לכם עוד בישראל. רק לאחר החלטה ברורה לגבי מסלול לימוד התואר המתאים, יש להתחיל ולברר אודות תנאי הקבלה בכל אחד מהמוסדות המציעים את מסלול הלימוד בו מעוניינים.

חשוב לברר לגבי לימודים בהודו

  • תנאי קבלה: יש לברר מהם תנאי הקבלה המדויקים למסלול אליו מעוניינים להירשם.
  • שפה: חשוב לברר האם הלימודים מתקיימים בשפה האנגלית או כל שפה אחרת בה יש לכם שליטה טובה.
  • זרים: יש לברר האם האוניברסיטה מקבלת לשורותיה סטודנטים זרים והאם אלו זכאים להטבות מסוימות.
  • מלגות: האם יש אפשרות של קבלת מלגת לימודים לאותו מסלול בו מעוניינים.
  • הכרה בתואר: האם אותו תואר אותו מציעה האוניברסיטה הוא תואר שמוכר גם בישראל ובמדינות נוספות בעולם.

מערכת ההשכלה בהודו ועוד

נכון לשנים האחרונות מערכת ההשכלה של הודו ממוקמת באחד מהמקומות הראשונים בעולם. התארים שמוענקים לבוגרים תואמים את שיטת התואר הבריטי. תנאי הקבלה לאוניברסיטאות היוקרתיות בהודו גבוהים ויש תחרות רבה על כל מקום ומקום. סטודנטים בינלאומיים חייבים להציג הוכחה שסיימו לפחות 12 שנות לימודים בארץ המוצא שלהם ובמסלולי לימוד מסוימים הם יצטרכו לעבור בחינות כניסה.

באם הם יעברו את הבחינות הם יצטרכו להציג את התוצאות לאנשי המשרד לענייני חוץ בהודו. חשוב לדעת שהאוניברסיטאות הציבוריות לא מקבלות נתינים זרים, רק אזרחים הודים. העלויות של שכר הלימוד משתנות ממוסד אחד למשנהו. חובה להתחסן טרם מגיעים להודו, לשתות מים מינרליים בלבד בעת השהייה בה, להוציא ויזה למטרת לימודים, אשרת עבודה בעת הלימודים וכמובן לרכוש ביטוח רפואי לסטודנטים ישראלים בהודו, דבר שיבטיח את קבלת הטיפול הרפואי הטוב ביותר במדינה זו.

לסיכום, לימודים בהודו משמע חוויה שאין שנייה לה. התרבות ההודית עתיקת היומין, שיטות הלימוד שייחודיות להודו, היופי של הודו והמרצים המצוינים מובילים רבים לבוא וללמוד בה.


הצעה לביטוח רפואי בחו''ל

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

*על ידי לחיצה על 'שלח' אתה מקבל עלייך את תנאי השימוש של אתר דיוידשילד


למידע נוסף לחצו כאן

Davidshield סוכנות לביטוח חיים (2000) בע"מ.
החברה המבטחת- דיויד שילד חברה לביטוח בע"מ